Veckan som gått (v.19):

Veckan inleddes med en studiedag; eleverna var lediga och vi personal fick nya kunskaper i ämnet kommunikation.

I tisdags inleddes veckan med den veckoplanering som vi vanligtvis görs på måndagar.002

När solen skiner är det svårt att sitta inne, vi tar vår fika och raster ute och en del lektioner blir utomhus. Denna veckan är det flera elever som har börjat spela fotboll ute på gräset.

012010006

Annars jobbar vi på som vanligt, på musiken förbereder vi oss inför nästa veckas konsert. På bilden skapas rekvisita till scenen…. Vi har varit på biblioteket och tittat på utställningen ”barnens vårsalong”.

Flera elever har haft praktiskt arbete, det har strukits kläder, dammsugits, slängt skräp på återvinningen, handlats och lagats mat.

På fredagen var det vår praktikant Louise sista dag, vi önskar henne lycka till i framtiden!

Veckan som kommer (v.20):

Denna vecka kommer vi att träna på onsdagen och torsdagen inför torsdagskvällens konsert.

De som har DV-idrott kommer att vara på Lessebo idrottsplats.