Veckan som gått ( v 20)

Allt flyter på i skolan. Eleverna är på lite olika håll under veckorna så det är inte många tillfällen vi är samlade. De jobbar på med sina böcker så att så mycket som möjligt ska vara färdigt till avslutningen.

Den här veckan har även pedagogerna varit på vift, en del har roat sig och andra har gått på kurs. Det är bara roligt att det kommer in annan personal ibland som får ta del av gymnasieelevernas arbete.

I torsdags tittade vi på film om el och filmtricks, bland annat svärdslukning. På musiken hade vi en sista träning inför onsdagens konsert. På eftermiddagen var det bibblan och nya böcker som gällde!

Veckan som kommer ( v 21):

Nu är alla pedagoger på plats men det blir ändå lite annorlunda så det kommer att dyka upp vikarier från huset även den här veckan.

Under veckan ska eleverna på grundsär åka och tävla i friidrott på Värendsvallen så vi håller tummarna för dem. Hoppas de får en bra dag.

En av våra elever kommer att göra ett studiebesök på Kungsmadskolan på tisdag och under de kommande veckorna blir det fler tillfällen.

Några elever från skolan ska till Hovmantorp på onsdag för att se på film.

Vi hoppas att många kommer på familjekvällen så eleverna får möjlighet att  visa en del arbeten som de har jobbat med under läsåret. De ska även uppträda tillsammans med Ronnie. Meddela hur många som kommer!

En tanke kring ”Vecka 20

1. Carola Fransson

Tack för en jättetrevlig familjekväll! Ni är alla toppen både personal och elever. Kramar till er alla från Viktors familj.

Svara