Veckan som gått (v. 19):

En väldigt kort vecka! Vi inledde veckan med att titta på en liten film om varför det heter Kristi himmelsfärdsdag för att få en förklaring till denna veckas ledighet. Att vi är lediga på fredag för att det är en klämdag är lite svårare att förklara, men vi såg inga ledsna miner för en extra ledig dag!

På SO:n tittade vi på små korta filmer om alternativa energikällor – vind- och vattenkraft.

På bilden har tjejerna gjort vackra dukar med rosentryck. Rosentrycken gjordes av stjälkselleri, jättefina!!!rosentryck

På idrotten har det tränats friidrott- höjd, kula och 100 meter.

Veckan som kommer (v.20):

Veckan kommer att se lite annorlunda ut personalmässigt, Christina är ledig måndag till torsdag och Marianne är på kurs torsdag till fredag. Det kommer att sättas in vikarier härifrån Nyängskolan så det blir inga nya ansikten.

På torsdag går vi till biblioteket, så skicka med låneböckerna.

OBS! Utsparken för våra studenter blir kl 10:45 den 14 juni!!