vecka 18

Veckan som gått (v18): En lovdag är inte bra! Vi blir vilsna om vilken dag det är och har svårt att komma igång! Som tur är har våren kommit och vi har äntligen kunnat vårstäda och pynta runt skolan på mat och boende.

Vi märker att skolan börjar närma sig slutet, elevernas böcker börjar sina. Vi jobbar för fullt med att göra klart i våra böcker, miljöboken också snart slut.

På musiken har vi fortsatt träna inför vårträffen den 22 maj. Just nu sjunger eleverna på repetoaren och vi kan bara konstatera att det låter bra.

På mat och boende har vi avslutat området klädvård genom att sy i en knapp! För flera av eleverna var det första gången och det var lite trixigt.

Veckan som kommer (v19):

Bara tre dagar nästa vecka men vi jobbar stenhårt de dagarna!

Vi jobbar just nu på en överraskning för våra gymnasieelever. Vi kommer att åka iväg en heldag i maj för att umgås och må gott. Mer om detta kommer när allt är bokat!

I maj månad kommer våra blivande studenter att besöka särvux på Gula skolan en onsdagsförmiddag för att kolla in hur det är där.

Våra samtal sätter igång under maj månad vi kommer att skicka hem bakgrunderna ett par dagar innan så ni hinner läsa igenom det innan samtalet.

Vi önskar er sköna lovdagar