V. 20

Hej sol och sommarväder!

Även denna veckan har vi tagit vara på det fina vädret. Man vet inte hur länge det varar. Rast och experiment med vatten. Hälla, mäta och räkna. Det är roligt och lärorikt! En del elever hade idrott ute i naturen.

Eftersom musiken på gula skolan blev inställd tog vi en skön promenad till Peppes Café. Att själv få välja vilken dricka och bulle eller kaka man ville ha uppskattades. Härligt att sitta ute och fika.

Fredagen hjälptes elever åt att laga falukorv med ris. Många olika sorters grönsaker i olika färger. Några elever har hjälps åt att baka till nästa veckas familjekväll.

TREVLIG HELG!

V. 21 Nästa vecka bjuder vi in till familjekväll. Vi visar film om vad som hänt under skoltid i vår. Vi fikar och ger en liten minikonsert.