Hej i solskenet!

Sommarvärmen har kommit till oss och här på Nyängskolan är vi ute och njuter av den så mycket som möjligt både på rasterna, men också på lektionstid. Några av eleverna har gått en tipsrunda i skogen på NO-lektionen. De letade efter bilder kring temat ”Livet vid Sjön” som våra äldre elever jobbar med just nu. Fåglar, fiskar och olika sorters blommor som lever vid våra svenska sjöar jobbas med tvärveteskapligt över många av våra ämnesområden.

Även våra ynge elever har upptäckt naturen och sjölivet i veckan när de gjorde en cykelutflykt till sjön Läen här i Lessebo. På utflykten njöt de av sol och lek på lekplatsen, utforskade sjökanten och skände på vattnet. Som alla bra utflyker avslutades även denna med en fika på bryggan innan cykelfärden tillbaka till skolan.

Denna veckan är ännu en kortvecka på skolan då vi imorgon har stängt för Kristi Himmelsfärd, och fredag då det är en klämdag. Måndagen den 14 maj har kommunen dessutom Kompetensutvecklingsdag för all personal, vilket innebär att skolan är stängd även då. Vi ses igen tisdagen den 15 maj.

Vi önskar er alla en riktigt härlig, och fortsatt solig, långhelg.