Veckan som gått: (v 21)

Det är mycket som händer så här i slutet av terminen.

I tisdags och onsdags var en elev på besök på Kungsmadskolan.

Tre elever från skolan tittade på film i Hovmantorp i onsdags. Det var en film som handlade om mobbing ( Lejontämjaren). Tillbaka i skolan fanns det möjlighet att prata om filmen och ta upp det eleverna funderat på.

I onsdags kväll var det vårträff. Föräldrar, syskon och annan släkt kom för att titta på vad eleverna har jobbat med i skolan. De fick också ta del av vår animerade film och det blev en liten musikupplevelse i slutet. Alla var nöjda och glada efter uppträdet även om det pirrade lite i magen innan. Roligt att så många kunde komma.

I torsdags lagade vi gemensam mat. På fm traskade vi iväg till affären för att handla till lunchen. Eleverna bestämde sig för tacos så med listan i handen fylldes korgen snabbt med diverse grönsaker och annat gott.

I fredags passade vi på att gå ner till centrum eftersom det var lite extra som hände där. Centrumhandlarna stod för arrangemanget.

Veckan som kommer: ( v 22)

På tisdag åker gänget iväg på en mindre resa till Växjö. Vi hoppas på en bra dag med god mat och fint väder så vi kan strosa runt och titta på det vi har tänkt. Ingen praktik den dagen.

På onsdag ska två elever besöka Särvux på Gula skolan för att se vad man pysslar med där. Efter besöket går man till sin praktikplats.

På torsdag och fredag besöker en elev Kungsmadskolan i Växjö.

På musiken tränar vi på sommarsånger och studentsången så klart.

Samtalen kör igång den här veckan.Den överenskomna tiden står i brevet ni fick hem i torsdags.  Välkomna!