Veckan som gått (v.22):

Jonathan är klar med sin nya drickaback som han har gjort på träslöjden, lagom till sommarens varma dagar!

I tisdags åkte vi på utflykt till Växjö, vi började med Kronobergs slottsruin. Där fick vi även titta på ångaren Thor och en del av oss gick ombord.Bild 188Bild 185

Vi åt lunch på Evedals värdshus innan vi åkte ut till Teleborgs slott och gick på en liten upptäcktsfärd inne på slottet.

Efter denna dagen var vi väldigt trötta!!!

I onsdags var två elever på särvux och hälsade på! Ett trevligt studiebesök.

I torsdags var brandkåren på besök utanför vår skola, vi passade på att åka en runda med brandbilen och att släcka elden med brandslangen. Mycket roligt besök, speciellt när de satte på blåljuset och sirenerna på bilarna!  Bild 012

Veckan som kommer (v.23):

Två veckor kvar till avslutningen, tänk vad tiden går fort.

Det blir en kort vecka eftersom det är Sveriges nationaldag på torsdag och fredag är en lovdag.

En elev åker till Kungsmad må-ons och hälsar på, vi andra jobbar på som vanligt.

Några elever passar på att baka något  för att bjuda sina medarbetare på praktikplatsen nästa vecka.