Veckorna som har gått:

Vi hade den 4 september besök av skolinspektionen, som eleverna träffade. Eleverna fick berätta om sin skola, vad de jobbar med, om de trivs och har kamrater och om de har lärare som lyssnar på dem. Vi får senare ta del av vad vår skola kan bli bättre på och vad vi ska förändra för att bättre uppfylla skollagen. Mer information om det här kommer på höstens föräldramöte.

Vi har kommit igång med vårt projekt om vårt samhälle och vi har arbetat med vår kommun, vi har tagit reda på var alla i skolan bor och markerat detta på en karta.

Veckan som kommer:

Vi kommer att förändra schemat för måndagarna framöver, projektet vårt samhälle har tidigare funnits på måndagseftermiddagen vi kommer att tidigarelägga detta och byta med Lilla aktuellt och arbetspasset på förmidadagen.

Varje vecka kommer det finnas en aktuell matsedel här på bloggen, för tillfället är det Louise som skriver den.

Vi har på mat och boende pratat om vad vi behöver i vårt nya rastrum, detta har skrivits ner och vi kommer nästa vecka på torsdagen åka till Kalmar för att köpa in detta. Det blir då en heldag i Kalmar och vi åker vid 9 när eleverna har kommit och är tillbaka till 14:20.