Veckan som gått (v. 42): Den har varit riktigt höstväder den här veckan, i måndags kändes det som om det aldrig blev ljust någon gång under dagen. Vi var många som gäspade och kändes oss lite trötta. Men i onsdags blev det ett underbart höstväder och det blev en lång höstpromenad på idrotten!

Ronnie kom inte på musiken eftersom han hade en spelning med Thäckmattorna i Växjö. Vi tränade på våra sånger ändå och la lite extra krut på tecken till låtarna. Eleverna börjar bli väldigt duktiga och har lärt sig många nya tecken.

Torsdagens mat och boende med grillning (kanske var det sista gången som grillen kom fram den här terminen?!), på grillen fanns det kött och korv som vi åt tillsammans med en underbar potatisgratäng. Underbara kockar som hjälptes åt i köket! Vi har börjat prata om ekonomi  och var pengar kommer ifrån. Det blev många bra samtalsämnen kring det. Vi tittade också på ett program om elektroniska pengar alltså hur kommer t.ex lönen in på våra konton. Vi fick även se hur en bankomat fungerar och hur kan man veta att en sedel är äkta.

I torsdags drog brandlarmet igång och alla eleverna visste vad som skulle göras och var snabbt på återsamlingsplatsen. Som tur var det bara en övning!

Veckan som kommer (v. 43): Sista veckan innan höstlovet, tänk vad tiden går! Eleverna kommer att presentera sina grupparbeten (foton på samhället) på måndag. Vi fortsätter prata om 1900-talet, vi har nu kommit till 1920-talet.

På torsdag kommer vi att åka till Tingsryd och bada, skicka med en liten fika! Vi skulle ju ha gått till biblioteket på torsdagen, men skicka med låneböckerna på onsdagen så lämnar vi in dem innan höstlovet.