Veckobrev v. 47

Veckan som gått (v.47): Våra hus som vi har byggt på ”Vårt samhälle” är nu klara och det har blivit många fina miniatyrer av kända byggnader i Lessebo.

Den här veckan har vi fått lyssna på ett föredrag om Dubai av Sara. Sara hade med sig både bilder och souvenirer som vi fick titta på alla ihop. Mycket intressant och väldigt många blev ressugna!

På SO:n gick vi igenom 1940-talet; andra världskriget, den dans som var på modet just då – jitterbugg och sen lyssnade vi på Alice Babs.

Så fort eleverna har gjort klart sina arbetsuppgifter och har lite tid över blir det gärna lite julklappsverkstad. Det kommer bli många fina julklappar i år!

Ett önskemål om att spela bowling kom upp för ett par veckor sedan så på torsdagens elevråd meddelades att det blir spel i Hovmantorp efter jul.

Veckan som kommer (v.48): Nästa vecka har vi blivit inbjudna till grundsärskolans invigning av den grillplats som de har byggt under hösten. För att komma till grillplatsen måste vi gå över en liten bro, som de också har byggt. Vi kommer innan visningen titta på lite bilddokumentation som eleverna har jobbat med. Vi provar även grillen och där det blir pinnbröd med smör.

På torsdag kommer vi att gå till biblioteket, så ta med låneböcker!

Julstöket tar vi efter 1:a advent, på måndagen den 3 december!