Veckobrev v 48

Veckan som gått (v.48): Veckorna bara svischar förbi och nu är vi redan i december! Den här veckan har vi ägnat oss åt bland annat att räkna ut hur långt det är till jullovet, bara 3,5 vecka! Funderingar kring julavslutningen har börjat komma….. En sådan praktisk fundering som vi från skolan har är t.ex. eventuella taxiresor på skolavslutning.  Skolavslutningen är 20 december kl 9-11. Meddela gärna i kontaktböckerna hur ni tänker….

I måndags placerade vi ut våra hus på ett stort vitt papper och ritade in vägar och kända byggnader i Lessebo. Mycket intressant och lärorikt, var ligger husen i förhållande till varandra. Vi upptäckte också att det fanns hus som saknades och några elever erbjöd sig  att bygga dem.

I tisdags hade vi kommit till 1940-talet på SO:n och vi pratade mycket om det fruktansvärda saker som hände då. Men vi avslutade med att berätta om den första saaben som byggdes, Carl Gustafs födelse – lite roligare saker med andra ord än andra världskriget.

I torsdags var vi inbjudna till invigningen av spången över till grillplatsen, som grundsärskolans elever har byggt. Det var en invigning med föredrag om hur arbetet har gått till och bandklippning innan vi fick tälja våra egna grillpinnar till pinnbröden.

Veckan som kommer (v 49):

På måndag gör vi adventsfint i skolan . Vi hänger upp stjärnor och adventsljusstakar, tar in lite ris från skogen och pyntar med lite annat.

På onsdag håller Jocke i idrotten eftersom Pernilla inte är på plats. Det blir en repetition på förra veckans lektion som var så jättekul.

På torsdag ska vi baka lussekatter på morgonen. Eleverna fixar också fika innan elevrådet.

På torsdagseftermiddagen kommer vi att gå på studiebesök till brandstationen. Vi kommer att göra en liten intervju och filma vårt besök.

En tanke kring ”Veckobrev v 48