Vecka 38:

Veckan som gått (v.38):

Den här veckan har vi jobbat vidare med våra material. På bilden provade vi på att trycka på tyg, fina tavlor med lingon och blåbärsris.

I torsdags fick Viktor och Arlind gå och handla till dagens lunch, under tiden bakade Oliver och Rasmus frallor. Till lunch denna gången blev det grönsakssoppa, nybakade frallor och pannkakor. Vi skalade potatis, morötter, palsternackor och skar purjolök och broccolli i mindre bitar. Till efterrätt blev det pannkakor och en skål med vindruvor. Efter lunchen upptäckte vi att blomkålen och kiwin som också hade köpts låg kvar på köksbänken!! Men det tog vi till fikan på fredagen istället!

På fredagen var det dags för ett idrottspass – vi var ute och sprang skoljoggen! Efter skoljoggen var det dags för utvärdering av veckan. Utvärderingen redovisas inför hela gruppen innan vi går hem för helgen.

Bloggen kommer att uppdateras under den närmaste tiden och det kommer bli aktuella kontaktuppgifter och information.

Veckan som kommer (v. 39):

Vi jobbar vidare med vårt material. På musiken kommer vi att titta och lyssna på den nya teckensångsskivan. Det blir nog ett par nya låtar till vår repetoar!!!

Lite annorlunda kommer det dock bli med personalen – Pernilla, vår praktikant, är ledig måndag och tisdag, Marianne, Ingun och Christina är på kurs om alternativ kommunikation hela torsdagen.