v. 45

Veckan som gått: 45

Nya tag efter höstlovet och välförtjänt ledighet. Eleverna var glada att ses igen. På bilden har vi planterat amarylislökar. Löken behöver kruka, jord och vatten. Eleverna får sköta om sina lökar och det blir intressant att följa vad som händer fram till jul.

Bild

Vi har varit på biblioteket och lånat nya böcker. Vi såg också den nya utställningen med fina tavlor.

Veckans höjdpunkt var förstås utflykten till Kalmar. Att åka tåg är alltid spännande.

Bild 048  Bild 052

Vi gick direkt till Kalmar läns museum för att titta på Jenny Nyströms tavlor, vrakdelar från skeppet Kronan och hjärtanutställningen. Men först lite fika, saft, kaffe och Olivers nybakade hälsobullar. Det smakade gott!

Bild 055 Bild 083 Bild 067 Bild 068 Bild 088

Det var spännande att se guldpengar och skatter från piratutställningen. Rasmus tittade på utställningen med fina hjärtan. Det var intressant och roligt att få prova på att vara i piraternas värld, känna på kanonerna och se bilder och figurer som berättade om olika öden.

Bild 074 Bild 073

Man blir hungrig efter alla intryck och att gå på museum. Vi promenerade till Mac Donalds och beställde vår meny. Det smakade gott med mat! Mysigt att sitta mitt i stora stan mitt i middagsrusningen och se folk passera.

Veckan som kommer: 46

Rasmus och Oliver handlar till torsdagens matlagning.

På torsdag är det kontroll hos skolsköterskan Annelie. Vikt och längdkontroll.

Fredag: Viktor och Arlind tränar på Odengatan 8.

OBS! Glöm inte föräldramötet onsdag 20/11 kl: 18.00. Välkomna!