Veckobrev v 17

Veckan som gått v 17:

Hoppas att alla har haft en fin påsk och att ni har kunnat vara ute i det vackra vädret. Det blev en kortvecka så här efter lovet. Man blir lite dagvill när det inte är som det brukar och nästa vecka är det likadant.

Under veckan förberedde Arlind och Oliver fika till kulturkvällen. De  bakade goda kringlor som de ville bjuda på.

I onsdags träffade vi Ronnie för att repetera vårt uppträde men eftersom det saknades en elev blev det ett genrep på torsdagen. Det gick lysande och alla var taggade till tårna. Vi lagade inte egen mat den dagen utan det blev thaimat som levererades till skolan. Det var olika rätter att prova på med spännande kryddor. Alla lät sig väl smaka. Arlind och Viktor avslutade dagen med ett idrottspass i Sporthallen.

Torsdag kväll var det dags för kulturafton. Många förväntansfulla satt i publiken spända på underhållningen. Sammanlagt var det sju låtar av skiftande karaktär både glada och känslosamma.  Alla elever ska känna sig stolta över sitt framträdande. Innan det var dags att avsluta fikade vi tillsammans. En bra och trevlig kväll.

016

I fredags var det idrott för alla på förmiddagen. Rasmus bakade till fikat och därefter var det skräpplockning på schemat. Vi avslutade dagen med att redovisa veckan.

Veckan som kommer v 18:

På måndag är det praktik för Arlind sista timmen. Viktor går till en förskola och jobbar. Rasmus och Oliver har motorikträning under dagen

På tisdag praktiserar Viktor och Arlind bakar. Sista timmen är det bild. Rasmus och Oliver har motorikträning under dagen.

På onsdag har vi musik som vanligt även om inte Ronnie kommer. Oliver bakar på morgonen och Viktor jobbar på förskolan på eftermiddagen.

Torsdag: LOVDAG

Fredag: LOVDAG