Veckobrev v 34

Veckan som gått:  Så var det skoldags igen efter ett långt sommarlov. Hoppas alla  har haft en skön och avkopplande semester. Det har varit helt underbart väder en stor del av sommaren och det har inbjudit till mycket tid ute. Varma bad, en skön vilstol i gröngräset, grill, cykling och sköna kvällar. Ni har säkert hittat på mycket annat också som man kan glädjas åt.

Det var roligt att se eleverna igen och höra lite hur sommaren varit. Enligt tradition bjöds det på blåbärstårta i måndags och den var lika god som vanligt.

Det blir samma skoltider som förra läsåret: må-to: 9.00-14.20, fr: 9.00- 13.30.

Eleverna började med sitt nya höstschema på en gång. Det blir mer praktiskt arbete för alla elever. Det kan handla om jobba i köket, pappersinsamling, städa, hämta post, tvätta, hänga tvätt, laga mat mm, alltså sådant som är bra att ha med sig i sitt vuxenliv.

Vi handlar mat onsdag fm och lagar mat på torsdagar. En gång i månaden åker vi på utflykt.

Onsdagar har några elever idrott med DV. På fredagar är det idrott för alla.

I torsdags lagade vi egen mat. Grillad korv med bröd, potatissallad, grönsaker och frukt.

Veckan som kommer v 35:

På måndag praktiserar Viktor och Arlind. Oliver har simundervisning i Skruv och Rasmus bakar.

På tisdag praktiserar Viktor i kyrkan. Arlind och Viktor  har engelska tillsammans. Alla elever har bild.

På onsdag har vi musik. Viktor, Arlind och Rasmus har idrott med DV sista timmen. Oliver har praktiskt arbete.

På torsdag åker vi på utflykt till Tingsryd. Vi ska åka på en  tur med hästskjuts och äta lunch i Tingsryd. Mer information kommer.

På fredag har alla idrott och vi utvärderar veckan.

Tänk på att skicka med extrakläder till skolan. Eleverna tvättar ibland efter dusch och behöver rent att sätta på sig.