V.40

Veckan som gått (v.40):

Vi hälsar våra nya assistenter Hanna Holmström och Frida Samuelsson välkomna till Nyängskolan. Och hoppas att de ska trivas bra hos oss. Samtidigt önskar vi lycka till för Lotta och Paulina och deras nya äventyr.

Vi har påbörjat våra utvecklingssamtal denna veckan, Arlind tisdag och Viktor torsdag.

I måndags hade vi en bra dag med både praktiskt arbete ute i samhället och arbetspass i klassrummet.

I tisdags bjöd Arlind på scones. Oliver var ute på en fin höstpromenad .Det är så härligt i naturen just nu med alla vackra färger. På bilden inspirerade Marianne oss ännu mer med höst tänket. Där målade vi höstlöv på plastfilm och dekorerade med pärlor.

032

I onsdags var det åter dax att gå/cykla till affären för att handla middagsmat inför torsdagen . På musiken övade vi vidare på Annas låtar. På DV gympan hade Jocke hittat på lite nya övningar det handlade om att klättra upp och hämta olika bilder och utifrån det göra olika övningar.

I torsdags var det dax att laga till lax med ris ,sallad och sås. Det är roligt att se hur varje elev drar sitt strå till stacken och att man tillsammans får ett så bra resultat.

I fredags hade vi alla en mysig förmiddag med olika sorters friskvård cykling, promend, dusch och bubbelbad.

Nästa vecka v.41

Vi jobbar på enligt schema , på torsdag går vi till biblioteket.