v. 41

En vanlig höstvecka som har bjudit på både sköna soldagar och regnigt höstrusk. Viktors praktik uteblev denna veckan. Det blev ett extra jobb på förskolan istället. Arlind jobbar flitigt på bilblioteket. Han trivs med sitt arbete med att ställa ordning på böcker och band.002

Oliver har gjort flera skogspromenader denna veckan. Det blev också en promenad till återvinningsstationen. Han gillar att sortera och ha ordning och reda. Onsdagens idrott med daglig verksamhet utmanar Viktor och Arlind på höga höjder. Vi har också gjort ett besök på biblioteket denna veckan.

004

Rasmus har bakat grovt bröd som han bjöd alla på. Det doftade och smakade underbart gott. Rasmus valde sedan  att jobba i easy stand. Arlind har bakat scones, det gillades också av oss alla.

Rasmus, Arlind och Viktor har handlat i affären. Eleverna plockar in alla varor i kyskåpet. Alla saker ska vara på rätt plats. Alla grönsaker i grönsakslådan.

014024

På torsdagen var det full rulle i köket. Kycklinggryta, nudlar och grönsaker, det smakade gott. Det är alltid trevlig stämmning när alla sammanstrålar i köket för en gemensam måltid.

Nästa vecka: 42

Torsdag: Vi reser på torsdagen till Kalmar. Vi planerar olika besök och äter på restaurang. Vi skickar hem mer information via eleven.