Veckan som gått (v. 3):

Det blev en smygstart förra veckan då vi bara var i skolan torsdag och fredag, men denna veckan har det varit som vanligt!  När vi startade skolan förra veckan var det matlagningsdag, men eftersom vi varken hade matplanerat eller handlat blev det att ringa till pizzerian och beställa pizza – två olika sorter blev det: kebab och hawaii.

Denna veckan har vi påbörjat våra praktiker igen och fortsatt jobba vidare på våra arbetspass. I tisdags var det Tjugonde Knut och det var dags för julen att dansa ut. Arlind fick i år uppdraget att plocka bort julsakerna i köket. Han fick även stryka och hänga upp de nya gardinerna!

Nu när det är lite kallt ute måste vi tänka på våra småfåglar i skogen så vi gjorde fågelmat på bilden.

I tisdags hade Arlind och Viktor matplanering, handlarlistorna gjordes iordning och alla eleverna fick var sin lista som de handlade efter i onsdags. Efter handlingen kom Anna och vi hade musik igen, Anna hade 2 nya låtar med sig som vi provade att sjunga.

I torsdags var det dags att laga mat igen; det blev hemmagjort potatismos och fylld falukorv i ugn. Efter maten tog vi alla en promenad innan vi avslutade dagen med att läsa i vår nya högläsningsbok.

Denna veckan har vi tittat och pratat om vår skolas likabehandlingsplan, denna kom även hem under veckan. Titta gärna och läs den tillsammans hemma…..

Veckan som kommer (v. 4):

Vi jobbar på som vanligt. Arlind är på praktik på biblioteket på måndag . Viktor är med DV på vedhanteringen på måndag och i kyrkan på tisdag.

På onsdag går vi och handlar till vår torsdagsmatlagning.

På fredag är det träning på schemat.