vecka 5

V. 5

En bra skolvecka med hela gänget. Vi följer schemat som vanligt, det innebär arbetspass, praktik, bakning, musik och bild. En del snö har vi fått under veckan.

Sköna promenader för Oliver och biblioteksbesök med fika.

30 jan 002 30 jan 004

Oliver och Rasmus har bakat fullkornsbröd. Det smakade gott. Viktor och Arlind hjälptes åt att baka grova kringlor. Bra samarbete av grabbarna och gott blev det också.

29 jan 005     29 jan 006

DV-gympa på onsdagen gillas av alla. Full fart med bra gemenskap.

Utflykt till Hovmantorp: I torsdags var det dags för nya äventyr. Vi åkte lokalbussen till Hovmantorp. Tre grabbar stannade vid bowlinghallen för att pröva sina färdigheter. Det var roligt att se deras samspel och glädje killar emellan, det blev mycket skratt och spex.

29 jan 018

Oliver gick till affären och handlade frukt. Därefter blev det besök på biblioteket. Det är en skön och lugn miljö att komma och landa i. Oliver gillar att färglägga och kopplar av bra med det.

Vi träffades på Folkets Hus för en god lunch, biff med lök och potatis. Sedan taxi hem. En rolig och bra dag för oss alla.

29 jan 021

V.6

Vi jobbar enligt schema och har en vanlig vecka framför oss.  Vi handlar och lagar egen mat.