Veckan som gått (v. 24):

Sista veckan….. talesättet ”att tiden går snabbt när man har roligt!” stämmer på Nyängskolan, både hos elever och personal. Den här veckan har vi samlat ihop och avslutat material, plockat ihop alla idrottskläder och skickat hem…. Vi har den senaste tiden gjort sommarkort, bakat kakor till praktikplatser, bakat tårtbottnar till skolavslutningen och gjort blomstergirlanger.

Olivers smyckesförsäljning har också räknats samman för detta läsår. Hittills har försäljningen gett 700 kronor, som går till Hjärnfonden. Smyckesförsäljningen kommer att fortsätta till hösten.

På torsdagen tillagade vi en fantastisk sommarlunch! Viktor bjöd in sina handledare från kyrkan och vi andra bjöd in vår vaktmästare. Det bjöds på bl.a. varmrökt lax, sill, köttbullar, korv och självklart nypotatis. 008

Torsdagseftermiddagen gjorde vi iordning skolan inför skolavslutningen. En del av oss var ute och plockade blommor medan några dekorerade köket.

Fredagens skolavslutning firades med bilder från året som gått, musik och jordgubbstårta!!

Veckorna som kommer:

SOMMARLOV!!!!!!!!

Hoppas att ni alla får en underbar sommar med mycket sol, bad och glass!!! Passa på att vila upp er för tisdagen den 18 augusti drar vi igång igen….