Veckobrev v 39

Veckan som gått v 39:

En härlig vecka med många möjligheter att vara ute i det fina och varma vädret. Det finns gott om bär i skogen även blåbären är fina fortfarande. Det är bara att passa på äta de goda bären så länge de finns kvar.

Vi jobbar med naturen på olika sätt. Vi har ett arbetsmaterial om hösten som handlar både om djur och växter, vi tar in material från naturen för att göra ett höstlandskap. På bilden blir det också lite arbeten med tryck och höstbilder.

25 sep 002

På idrotten tränar eleverna hela sin kropp genom att gå runt en bana. De klättrar, rullar, balanserar mm. Sista stunden är det samarbetsövningar då gäller det att lyssna på varandra och vänta på sin tur.

På musiken sjunger vi och tränar vidare med tecken. Jasmin presenterade en ny låt som var på norska. Den var mycket fin. De elever som har musik på Gula skolan på torsdagar får sjunga lite andra låtar. Då finns möjlighet att prova instrument och att dansa till musiken.

De flesta eleverna gör fika en gång i veckan. Ibland har någon bakat på hemkunskapen för att bjuda sina kompisar. I fredags blev det en smaskig citronkaka.

25 sep 004

På fredagarna jobbar eleverna med sin utvärderingsbok där de skriver om veckan. De klistrar in några foton som de vill berätta om. Det är alltid roligt att bläddra i sin bok och se vad man har gjort under terminen.

Veckan som kommer v 40:

Nu har eleverna fått hem sina scheman och det blir jobb enligt det nästa vecka. Förhoppningsvis fortsätter det fina vädret så vi kan passa på att vara ute.