Veckan som gått ( v 42):

Veckorna går snabbt, det känns som tiden bara flyger iväg! I måndags var det praktik för Viktor på daglig verksamhet, de övriga klasskompisarna hade arbetspass, praktiskt arbete och idrott.

I tisdags var ett gäng i simhallen för att simma, lite skoj hann man också med och det blev några åkturer i vattenrutschkanan och en avslappnande stund i bubbelpoolen. De gymnasieelever som var kvar på skolan hade matlagning på schemat. De hade ett bra samarbete i köket och alla bidrog till  tisdagens lunch, som för dessa elever var köttfärssås och spaghetti och sallad. På tisdagseftermiddagen var Arlind på biblioteket och jobbade.

I onsdags var det arbetspass på förmiddagen och efter fikat kom Anna med sin gitarr och vi hade musik.  På eftermiddagen var det DV-idrott för Arlind och Viktor, övriga gänget hade arbetspass.

I torsdags var det bakning för två elever – en bakade bröd och den andre bakade muffins, så det luktade gott i hela huset! Arlind, Viktor och Jasmin var på gula skolan och hade musik.

På fredagen var det utvärdering av veckan för alla elever.

Veckan som kommer (v 43):

Sista veckan innan höstlovet! Vi jobbar på som vanligt med arbetspass, idrott, praktiker osv.

På torsdag kommer alla gå till biblioteket, ett gäng går före lunch och ett gäng går efter lunch. För de elever som går efter lunch avslutas dagen nere vid biblioteket och taxi hämtar eleverna där.

För att fira att det är höstlov kommer vi alla tillsammans ordna en höstlunch på fredagen. Eleverna kommer att få olika ansvarsområden – handling, efterrätt, dukning.