vecka 45

Hösten har bjudit på underbart väder. Sol, värme och härliga färger.  Vi har också klarat av ett välförtjänt höstlov. Innan höstlovet lagade vi en god hösmiddag tillsammans med alla elever. Några elever fick ansvara för dukning, räkna rätt antal tallrikar, bestick och glas. Vita dukar på bordet och vikta fina servetter i glasen. Det blev så fint! Några andra skar grönsaker och gjorde sallader. Någon annan tog hand om varmrätten, klyftpotatis, grönsaker i ugn och köttfärslimpa. Vi fick också smaka det goda brödet och den underbara efterrätten, äppelpaj med vaniljsås. Det blev en god och trevlig gemenskap innan vi skulle gå på höstlov.

2015-11-03 005 001

Flera elever har bakat under denna veckan och det uppskattas alltid av oss andra att få smaka. Det har bakats grova kringlor, bröd, skorpor och scones. Gott gott! Bakning är ett bra ämne som alltid sprider glädje och goda dofter i huset.

På bilden har vi gjort fina små paket och kort till helgen ”fars dag”!

Biblioteksbesök på torsdag.

Praktik och DV- samarbete för flera elever.

Eleverna jobbar på som vanligt efter sina individuella scheman.