Oj vad tiden går fort,  allaredan mitten av november. Det märks att vintern närmar sig. Nu är det dags att plocka fram vantar och mössor. I skolan jobbar vi på och det känns som om vi har kommit in i bra rutiner.

I skolan har vi pratat om skolavslutningen vid jul. Eftersom vi har blivit så många elever har vi kommit fram till att det blir bäst att vi avslutar med endast eleverna.

Våran samling i klassrummet på morgonen har blivit en trevlig stund , där alla gemensamt kan få en inblick på hur dagen kommer att se ut.

På idrotten tränar vi kroppsuppfattning  genom att springa, hoppa, klättra och balansera. Gemenskap och individuell träning så att det passar alla. Efter är det skönt med en varm dusch. Här tränar vi på vad kroppens delar heter och var de finns.

På bilden jobbar vi med tillverkning av några julklappar. Det blir många moment som tränas,  måla, klippa, klistra och välja olika material.012

Några av eleverna har varit på utflykt till Kosta, där såg vi många fina jularrangemang. Vi var också inne och tittade i glashyttan.

019 (2)

024 (2)

Veckan som kommer v.48

Studiedag tisdagen den 24/11

Ingen musik på torsdag, några elever åker på utflykt på torsdag.