Veckobrev v 10

Veckan som gått v 10:

Äntligen börjar solen titta fram och till och med värma lite. Det känns härligt när dagarna blir längre och längre och att det fortfarande är ljust när man går hem.

Eleverna har under veckan jobbat på med sitt schema och hunnit med en hel del. Man lär på många olika sätt, tillsammans med någon  eller på egen hand.

002010 014

003

Förutom arbetspass har det varit en del praktiskt arbete som tvätt och andra hushållssysslor samt praktik. Några har bakat och bjudit till fikat.

015 004005

Vi har passat på att ta vara på det vackra vädret genom att göra lite uppgifter utomhus. I torsdags gick eleverna en runda för att plocka in vårtecken som t.ex videkissar. I fredags passade vi på att fika ute  på baksidan.

011

Veckan som kommer v 11:

På måndag  blir det ingen idrott i sporthallen då det är upptaget för teatervisning. Vi passar på att gå en runda i stället.

På onsdag är vi inbjudna på påsk spel i kyrkan på förmiddagen. Det  blir ingen DV-idrott i sporthallen. Vi går en runda med de elever det gäller.