VECKA 17

034 038 043

Nu har vi märkt  att det är aprilväder  som råder, ibland snöar eller haglar det och ibland skiner solen. eftersom många av aktiviteterna är utanför skolan vet nu alla hur det känns att vara genomsura. Det krävs både regnkläder och extrakläder en sån här vecka.

I skolan är det full aktivitet. Två elever har handlat i byns olika affärer, därefter har man samarbetat kring att laga till en gemensam måltid. Till slut har man ätit tillsammans i skolans kök.

Vi har besökt DV, där träffade vi både kompisar och personal. Vi kände också lukten av nybakad kaka när vi hälsade på i köket.

Det har även lagats matlådor som man kan ha när man är på sitt jobb. Det blev 6 styck spagetti o köttfärssås lådor. Våran praktikant har varit med och bakat skorpor  med en elev.

I tisdags var Skolinspektionen och hälsade på. De tittade på våran verksamhet, de intervjuade rektorn och  lärare.

I fredags hade vi ute fika vid grillplatsen, det börjar bli en bra rutin och fler och fler blir delaktiga.

Glöm inte bort att boka in våran Vårkonsert torsdagen den 19/5 kl.18.00 i Lessebo Folkets Hus.

Nästa vecka: Vecka 18

Måndag: Vanlig skoldag