Ute blir det varmare och varmare och sommaren närmar sig verkligen med stormsteg. Så nu passar vi på att fika och vara allt mera ute i det sköna vädret.

I veckan har vi jobbat på enligt de individuella schemana. Anna har varit här på musiken och vi har börjat öva och sjunga på sommarlåtar.

Några av eleverna har även promenerat i skogen och till affären för att handla och några andra har cyklat till gula skolan för att ha musik, till biblioteket för att låna böcker samt till förskolan Stallet för att titta på teater.

I fredags var brandmännen med sina brandbilar på plats vid Hackebackeskolan och då passade även några av eleverna på att gå dit och titta. Där fick de en bra och rolig visning av brandmännen;brandbilarna, klädseln och de olika verktygen de har med sig.

Nu hoppas vi att vi får njuta av det fina vädret ett tag till!