V50

Så vips var det 4:e advent och julen står snart för dörren. Denna veckan har några elever varit och handlat go saker till vårt julbord nästa vecka. På tisdagen var det dag dags för lucia på biblioteket. Så dagen startade med titt på adventskalendern. Sedan bar det iväg till biblioteket där det bjöds på stämningsfull lucia sång. När vi kom tillbaka till skolan fikade vi på egenbakade lussekatter och pepparkakor. Till vår gemensamma lunch stekte några elever ägg till pyttipannan och hackade sallad.

På musiken har vi lagt till ytterligare några jullåtar, så nu är julstämningen hög på Nyängskolan. På bilden är tomteverkstan i full gång, klapparna slås in i rasande fart! I veckan bakar vi julbröd och mjuk pepparkaka. Annars följer vi schemat: återvinning, dv-praktik, musik, bild, arbetspass med jul tema.

Nästa vecka:

Tisdag äter vi julbord