V 3

Nu är vi igång igen efter en vecka in på ny termin 2017. Vi välkomnar en ny elev som börjat hos oss. Solen lyser på dagarna och ger oss ny energi. Då är det skönt med promenader till affär, bibliotek och praktik.

Några av eleverna handlade i måndags inför tisdagens matlagning. Vi lagar korv i ugn med potatis. En av eleverna tar ansvar för att sätta matsedeln och gör val av vilka grönsaker som ska vara med. Som hjälp att välja har vi en karta över möjliga grönsaker och tillbehör.

Hur många önskar äta denna veckan? Elever och pedagoger sätter upp sig på matsedeln. Det blev 15 stycken matgäster räknar eleven.

Tisdag eftermiddag gick vi till Biblioteket och lånade böcker. Vår musiklärare Anna är ledig för egen kurs i två veckor så vi sjunger och dansar utan henne. Det gick också bra.