Äntligen har vi fått lite snö! Några elever har provat på att åka pulka, andra har varit ute och gått i snön på väg till affär och bibliotek. Under veckan har vi även firat en födelsedag så en av eleverna har fyllt år, flaggan kom fram på fikabordet…

På bilden har hjärtan varit i fokus inför nästa veckas alla hjärtans dag. Flera hjärtan har skapats i många olika material.

Vi har under veckan haft mycket praktiskt arbete – vi har handlat, lagat mat, städat, tvättat och gått till återvinningen.

Vi har ändrat om i ett av rummen för att skapa ett rastrum med många olika aktiviteter – det finns möjlighet att spela keyboard, lyssna på ljudböcker och musik, sitta vid dator och ipad, och massagestol.

Nästa vecka blir det en badresa till Tingsryd för en del av eleverna, några elever stannar kvar på skolan och förbereder lunchen.