V13

Nu går vi mot ljusare tider då vi började med sommartid i söndags. Längre och ljusare dagar och vi ser verkligen fram emot vårens framfart. Vår frukostfika  utomhus när värmen ger sig till känna längtar vi till!

Tisdags lunchen bjöd på gulasch soppa med hembakta frallor. Så god soppa! Alla elever var delaktiga med var sin  uppgift.

I bilden jobbar vi på med härliga vår färger, Här är ett smakprov på vår vernissage vägg.

Andra vårtecken är att cykeln kommit fram. En elev tog en härlig cykeltur i måndags i 20 graders värme! Blomlådorna har också blivit vår fina. Eleverna planterade pense’er i veckan.

Annars har veckoschemat rullat på som vanligt med bild, idrott, matlagning musik m.m. På musiken övar vi för fullt på låtar som vi ska spela upp på vårkonserten i Maj månad.

En elev har fått en ny uppgift, att gå till kommunhuset varannan vecka med post.

Nästa vecka på onsdagen går vi till kyrkan och tittar på påsk spelet. Det blir trevligt.

Trevlig helg! 🙂