vecka 23

Nu närmar vi oss sommarlov med ledighet och förhoppningsvis sol och värme. Denna veckan har vi fått mycket regn som är välbehövligt. Men vädret är inget vi kan göra något åt så det är bara att gilla läget.  Det har inte stoppat Nyängskolans elever att gå till sina uppdrag ute i samhället.

I måndags gjorde vi en gemensam promenad. Vi satt ute i solen och fikade, det gäller att ta vara på solstrålarna. Vi gick in på biblioteket, läste och lånade böcker. En härlig förmiddag!

Sveriges nationaldag firade vi alla på olika håll. En av eleverna fick träffa Kungen och drottningen i Kosta. Spännande!

I veckan har det varit jobb med återvinning, lämna post på kommunhuset och leda teckensång  på förskolan Stallet.

Vi håller nu på att avsluta skolåret. Eleverna jobbar klart in i det sista. Vi iordningställer elevarbeten och samlar ihop olika jobb för att kunna ta med hem.

Nästa vecka förbereder vi inför student och skolavslutning. Vi ska plocka blommor, baka och göra vår traditionella jordgubbstårta. Roligt jobb in i det sista.