Veckobrev v 35

Veckan som gått v 35:

En skön vecka med härlig sommarvärme som gjort det möjligt för en hel del utevistelse. Eleverna är ute på rasten, gör cykelturer och promenerar olika rundor.

I tisdags var det idrott i sporthallen för första gången den här terminen. Det är skönt att röra på kroppen och prova på nya saker som t ex balansera, åla och klättra.I veckan har vi kommit igång med fler praktiska uppgifter. I onsdags och torsdags var det handling på schemat. Det är mycket att hålla ordning på när man är i affären. Vad står på  listan, var finns varorna, hur gör man i kassan mm. Träning ger färdighet. En elev tvättade fönsterblecken och provade gräsklipparen.

På Gula skolan var det som vanligt härlig stämning med sång, musik och dans, det gör gott för hela kroppen. Måla och välja egna färger är roligt.

I fredags lagade vi mat tillsammans. Det var många olika moment att jobba med som skära, blanda, koka, duka mm. Det är trevligt att avsluta veckan med att äta  tillsammans.

Veckan som kommer v 36:

På tisdag är det idrott.

På onsdag har vi egen musik eftersom Anna är ledig.

På torsdag är det ingen musik i Gula skolan.

På fredag lagar vi mat.