Veckobrev v 40

Veckan som gått v 40:

Hösten hälsar på kan man säga. Det växlar från skurar till ösregn och klart vackert väder. Träden byter skepnad och börjar skymta i härligt varma färger. Veckan har gått fort som vanligt men så är det när det är många roliga saker som händer.

I måndags efter lunch gick två elever till biblioteket för att titta på böcker och sitta vid cafébordet och måla en stund.

I tisdags var det idrott. Två elever gick på gåbandet och några tränade några varv på en motorikbana i idrottshallen. Härligt med en dusch efter ett träningspass.

I onsdags och torsdags handlade eleverna till fredagslunchen. Ugnsfalukorv med potatis och god sås blev fint. När vi lagar mat får eleverna lära sig vad olika redskap heter och vad de används till. För att förtydliga använder vi bilder på redskapen vi hör till köket.

Eleverna har annars haft t.ex. musik, målat, cyklat och promenerat i det vackra höstvädret mm.

Veckan som kommer v 41:

Eleverna jobbar på som vanligt med sitt schema.