v. 43

V. 43

Åter en vecka med spännande aktiviteter. Onsdagen åkte vi till Skruv för att gå runt sjön. Vi letade bilder och några gick fordonsbingo. Vilken underbar plats att komma till en höstdag. Höstfärgerna speglar sig i sjön och vi njuter av naturens lugn. Det var spännande att se sig själv i vattenspegeln. Mysigt att fika tillsammans.

Klassen med de yngsta eleverna avslutar nu sitt hösttema. De har skapat i lera, färglagt, klistrat och lärt tecken. Vi har lärt oss om: Tid, årstid, naturen och årstidens skiftningar, antal och färger, djurens behov och boende, lika och olika, att se sammanhang, kommunicera, förstå, lyssna, ta instruktioner, uthållighet, samspela och samarbeta. Vi har läst om djuren och gjort rörelse och sjungit om björnen, masken, älgen och ekorren.

I fredags var vi på restaurangbesök.

Vi önskar alla våra elever ett skönt höstlov!