V 2

Så visade sig solen till sist! På veckans första skoldag sken solen ikapp med pigga elever som kom tillbaka till skolan 🙂

Efter ett välbehövligt jullov drog vi igång med ett idrottspass. Det var glada och ivriga elever som traskade iväg till sporthallen. Några kör hinderbana i gymnastikhallen och andra går till gymmet för att cykla och gå på gåband. Dagen fortsatte med terminens första bildlektion där vi tillverkade raketer och målade fyrverkerier.

Veckan rullar på med samma innehåll som i höstas, återvinning, handling, matlagning, idrott, musik, bild m.m. Biblioteksbesöken startar upp framöver.  En elev har varit och hälsat på förskolan. Två elever kommer börja praktisera en dag i veckan. En elev börjar praktisera på daglig verksamhet och en elev börjar på biblioteket. Vissa aktiviteter har fått byta dagar på grund av schemaändringar.

Vi hoppas våren bjuder på utflykter och mycket utevistelse. Nu ser vi fram mot ljusare tider och vårens ankomst!