Veckan som gått:

Veckan börjar med minusgrader och snö. Då passade några elever på att åka pulka/madrass i backarna runt skolan. Det var skoj!

I slutet av veckan kom regnet och plusgrader så snön försvann snabbt.

Eleverna jobbar med årstidsresan vinter i olika moment som i arbetspassen, bilden och i musiken.

De har även jobbat som vanligt efter sina individuella dagscheman. Det har varit promenad till återvinningen, handlat till fredagslunchen, lämnat post i kommunhuset, varit på sina praktikplatser, bakat, musik, bild, pratat och pekat via sina tecken och kommunikationskartor, praktiskt arbete som att städa i kökslådorna, bytt blomjord, tvättat och hängt upp sina idrottskläder och besökt biblioteket.

En elev valde vilken maträtt som ska lagas på fredagslunchen. Det blev korv, potatismos och sallad. Spännande och se vad som väljs nästa vecka.