Veckobrev v 16

Veckan som gått:

Att våren är kommen är ett som är säkert. Runt omkring ser man de som spelar kula, hoppar rep och gör andra typiska uteaktiviteter som hör våren till.

Några elever gick en runda till sjön i måndags för att se om det fanns några fåglar att titta på. De är duktiga på att gömma sig men några syntes fast på lite håll. Gräsanden fick vi en skymt av och det var precis den som vi skulle jobba med under veckan.

I tisdags var det matplanering för en elev. Eftersom det var lovat fint väder i slutet av veckan bestämde vi oss för att grilla. Valet hamnade på grillad korv och pommes så i fredags satt vi ute i trädgården och åt vår lunch tillsammans.

Några elever har bakat inför nästa veckas utflykt. Brödbullar och muffins kommer att hamna i picnickorgen tillsammans med lite annat smått och gott.

Trevlig helg!

Veckan som kommer:

Torsdag åker vi till Laxsjön i Skruv mellan 9-11. Vi äter lunch som vanligt i skolan.