Veckan som gått (v 40): Uppehållsrummet börjar ta form, eleverna har skruvat upp gardinstänger, monterat bord, strykit gardiner och hängt upp dem. Våra sopsorteringsbackar har kommit på plats.

Under vårt biblioteksbesök passade vi på att titta på den utställning som finns där, den handlar om hur kommunen såg ut vid 1900-talets början. Jätteintressant med tanke på att vi just nu läser om dessa årtionden i SO.

På fredagen överraskade vi våra praktikelever som arbetar på Café Biet och tog en fika med dem.

Veckan som kommer (v 41): På måndag kommer eleverna att få ett uppdrag i vårt projektarbete; Vårt samhälle. Utifrån en karta över Lessebo ska eleverna hitta bestämda byggnader och arbetsplatser som de ska ta kort på, det blir lite träning på kartkunskap och lokalkännedom.

På onsdag kommer Marianne och Christina att vara på konferens i Kalmar om den nya gymnasiesärskolan. Dagen kommer att vara som vanligt för eleverna, de kommer möta andra pedagoger från Nyängskolan som vikarier.

Ingen floursköljning fredag 12/10.