Veckan som gått (v.43):  I måndags samlades hela Nyängskolan och alla eleverna redovisade sitt fotouppdrag som de hade fått på ”Vårt samhälle”. Elever visade upp sina bilder och berättade om vad de hade fotat och vilka som jobbar där. Alla bilder om Lessebo har vi sammanställt i en bok.

Eleverna har jobbat på flitigt och vi märker att böckerna börjar ta slut! Efter höstlover kommer det finnas lite nya arbetsböcker till alla elever.

På So-lektionen i tisdags provade vi på leken ta land  som var populär i början av 70-talet. Vi har precis pratat om första världskriget så leken passade väl in i sammanhanget.

I torsdags var vi i Tingsryd och badade. Eleverna fick tid till både simträning och eget bad. Full rulle i rutschbanan och i strömmen. Ett besök i den varma bubbelpoolen passade bra för de frusna. Lite trötta och hungriga efter taxiresan kändes det gott med lite mat. Vi avslutade dagen med glasskalas.

Veckan som kommer efter höstlovet (v.45): Efter en vecka med ledigt hoppas vi att alla är utvilade och redo och börja jobba igen!

Sara kommer att vara ledig från skolan för att åka på en underbar semester – vi är alla sugna på att följa med i hennes resväska. Vi önskar henne en trevlig resa!

På torsdag em. går vi till biblioteket och lånar lite nytt. Vi passar också på att titta på utställningen som finns där.

Påminner om trivselenkäten. Lämna den efter höstlovet.

PS! Vi syns på föräldramötet den 7 november kl: 18.00 då vi också kommer att ge förslag på tider till ISP-samtal. Lämna besked i kontaktboken hur många som kommer.