V. 46

Veckan som gått (v.46):

På vårt samhälle har vi nästan byggt färdigt våra hus och lärt oss ”hus-ord” som t.ex. gavel, vind, källare och våning.

På SO:n har vi pratat om roliga och tråkiga saker under 30-talet. Vi har även lyssnat på musik från denna tid – Evert Taube, Zarah Leander och Alice Tegnér. Barnvisorna var de som gick bäst hem.

Vi har städat vårt lilla kök och mysrum på mat och boende sen har vi pratat utgifter.  Vad har man för utgifter när man bor själv? Eleverna hade många förslag.

Sara kom tillbaka i torsdags från sin semester och hade mycket att berätta. Vi hoppas att det kommer en liten reseskildring från henne här på bloggen.

Utvecklingssamtalen har påbörjats och fortsätter några veckor framåt.

Veckan som kommer (v.47):

Arbetet med vårt samhälle fortsätter med att  bl a färdigställa hus och jobba vidare i böckerna.

Tiden fram till jul kommer vi att bryta av lektionerna med lite julbak till praktikplatserna, julstök och julklappstillverkning. På torsdagens elevråd kommer vi att presentera när detta äger rum.

De elever som inte har bild som tillval får använda annan tid till att göra några julklappar.

Annars fortsätter elevernas arbete i skolan och på praktikplatserna som vanligt.