vecka 3

Veckan som gått (v.3): Den här veckan har vi varit en elev kort eftersom Louise är och åker skidor, men vi har även haft lite baciller som har gjort att elever har varit hemma, det har med andra ord varit en annorlunda vecka.

Vi inledde veckan med att titta på Lilla Aktuellts årskrönika och det blev en sammanfattning av förra årets nyheter och roliga videoklipp.

I måndags var vi och bowlade hela skolan i Hovmantorp. Glädje var stor och det var många som fick strike!

I tisdags tittade vi på två avsnitt av Villervalle i Söderhavet, från 60-talet. Många snygga bilar och roliga kläder! Och trots att Villervalle har några år på nacken var det spännande.

I onsdags var det idrott med plintboll. Även om det var få elever blev det full fart. Varma och trötta är det skönt med en dusch.

På torsdagens elevråd kom det fram önskemål från eleverna om olika utflykter och aktiviteter som t.ex bad, bowling, gokart och vinteraktiviteter. Vi tar upp det nästa vecka med de elever som var frånvarande . Arbetslaget diskuterar och ser vilka möjligheter som finns. Vi berättar på nästa elevråd om två veckor.

Veckan som kommer (v. 4): Vi hoppas att bacillerna har försvunnit och att alla elever är tillbaka igen. Kylan håller i sig och det innebär att möjlighet till skridskoåkning. Hackebackes vaktmästare håller på att spola isen på den lilla banan så den bör vara klar till veckan. Har man lust att prova så ta med skridskor och hjälm.

Alla är på plats på sin praktik och Sara ska på ett besök på en ny praktikplats på tisdag.

På måndag jobbar vi med vårt samhälle och tittar på Lilla Aktuellt som är tillbaka igen. På vårt samhälle kommer vi att titta på valda avsnitt av Lessebofilmerna. Det är lite spännande att titta på den tidiga filmen från 1949.

I So fortsätter vi med 70-talet. I mat/boende spelar vi ekonomispelet. Det gäller att tjäna så mycket pengar som möjligt genom att svara på frågor.

I bild håller vi på med vintertema i olika material.