(Veckan som gått v 2)

Alla elever är tillbaka friska och utvilade. Några hade nog önskat lite mer ledigt men snart är vi alla tillbaka i rutinerna igen. Starten har varit ganska lugn med en del praktiskt arbete men även lite skoljobb. Vi har hunnit med att handla mat till praktikplatserna och varit på biblioteket för att låna böcker hem och till skolan.

Vi startar vårt läsprojekt nästa vecka för att uppmuntra till mer läsning, kunna berätta muntligt för kompisarna och skriva en reccenssion. I onsdags hjälptes eleverna åt att måla ett bokträd på vår stora spegel. Där kommer med tiden samlas en hel del löv med boktitlar på de lästa böckerna.

I fredags städade eleverna ut julen så nu är det bara att vänta på sol och vår.

(Nästa vecka v 3)

På måndag är det dags för bowling i Hovmantorp. Efter lunch åker vi gemensam taxi till Hovet och vi är tillbaka i skolan lagom till bussresorna hemåt. De elever som bor i Hovmantorp går hem efter spelet.

Praktikerna är igång som vanligt igen efter ledigheten.

På mat och boende fortsätter vi att tvätta våra idrottskläder i skolan. Vi har lite kvar på området om ekonomi innan vi går över till lite med praktiskt arbete – textilvård.

Nästa vecka är vi en man kort, Louise är ledig för att åka skidor i fjällen. Vi hoppas att hon får det bra, men vi kommer att sakna henne!