Veckobrev inför v 2

Veckan som kommer (v.2):

Vi önskar alla elever tillbaka till en ny termin, utvilade för nya krafttag!

Den här veckan ser ut som vanligt. Vi går och handlar nya luncher på tisdagen till praktikerna. Praktiken på biblioteket och Café Biet kör igång på onsdag och fredagens praktik är som vanligt. Idrott är igen på onsdag, så skicka med idrottskläderna. (Var det någon som fick med sig en extra handduk hem innan jul, Viktor saknar en?)

På torsdag går vi och lånar nya böcker sista timman. Vi kommer påbörja ett läsprojekt under vårterminen som kommer att utmynna i en överraskning.

På fredag kastar vi ut julen under fredagsmyset.

Från och med denna termin kommer det att krävas en ledighetsansökan när eleven är borta från skolan, vid t.ex. läkar- och tandläkarbesök. Ledighetsansökan finns att hitta på Lessebo kommuns hemsida, vi kommer inom kort även lägga ut en länk till den på bloggen (under information).

Matsedeln har inte kommit än, men förmodligen blir det köttbullar med antingen makaroner eller potatis första skoldagen, vi får se!