v 5

Veckan som gått (v. 5): Nu har redan en vecka gått igen! Men tiden går väl snabbt när man har roligt?! Och roligt har vi ofta, speciellt sista stunden på dagen då vi läser Roald Dahls ”Häxorna”.

Vi fortsatte på vårt samhälle att titta på den gamla svartvita Lessebofilmen, vi har även tittat på gamla och nya flygfoton över Lessebo. På SO:n hamnade vi på 1980-talet och vi hann med både lite synthmusik och hårdrock men även ubåten U137, som gick på grund i Karlskrona skärgård.

Alla eleverna har varit och praktiserat denna veckan och de kommer alla tillbaka till skolan och är helnöjda med sin arbetsinsats.

I torsdags var det gymnasiet som höll i ordförandeklubban på elevrådet och de önskemål på olika aktiviteter som eleverna hade tagit upp förra gången kunde vi nu lämna svar på. Vi har bokat in ett badtillfälle i Tingsryd torsdag den 28/2.  Önskemålet om en utefriluftsdag får vi tyvärr skjuta på framtiden och vänta in vintern igen. Bowling blir det efter påsklovet måndag den 8/4. Mer information kommer när det närmar sig.

Veckan som kommer (v. 6): Vi kommer att fortsätta att jobba på i skolan och på våra praktikplatser. Vi kommer att fortsätta med 80:talet och prata om mordet på Olof Palme och kärnkraftsolyckan i Tjernobyl på SO:n.

På vårt samhälle kommer gymnasiet göra ett nytt studiebesök fram över med intervjuer och videofilmning. Det blev så bra resultat sist när vi var på brandstationen så vi har fått mersmak.

På torsdag kommer vi att baka semlebullar inför Fettisdagen (vi har  fått det som tradition att det är vi på gymnasiet som arrangerar detta och bjuder hela skolan, och det gör vi så gärna!) Vi gör också beställningslappar så vi vet vad som önskas på semlan.

På musiken jobbar eleverna en del med rytmik. Att känna takten och prova på olika typer av instrument.