Veckan som gått (v 16):

Här kommer elevernas syn på vad som har hänt denna vecka:

I måndags var jag (Viktor) vikarie på Café Biet tillsammans med Jocke. Det var två tummar upp, alltså roligt!

Jag (Sara) har varit sjuk i tre dagar. Jag hade feber, snuva och nu har jag hosta och lite snuva och förkylda öron. Min röst är hes så den låter inte som förut!

Vi har spelat in en film, säger Jonathan, om Lessebo. Vi byggde Lessebo av kartonger och lådor, vi målade vägar och en kyrka. Vi använde en ipad och tog många kort, nästan 500 kort till en 1 minut lång film. Vi fick hjälp av Niklas från On the fly film. Ljudet ska vi göra nästa vecka.

Bild 015

I torsdags testade vi att ta bort en chokladfläck med mjölk, tabort och tvättmedel. Vi testade mjölk för att vi fick ett tips om att lika löser lika, men mjölk funkade inte.

Bild 148

Vi tittade på en film om bomull, om att odla ekologisk bomull i Peru i Sydamerika.

Veckan som kommer (v.17):

På måndag är det tänkt att vi ska göra allt klart till ljudinspelningen på onsdag. Vi ska hitta på vad som ska sägas, vilka ljudeffekter som ska vara med och naturligtvis vilka som har gjort filmen.

Nästa vecka är det ”skräpplockarvecka” och vi kommer att göra detta på onsdagens idrottslektion. Ta gärna arbetshandskar om ni har hemma!

På onsdag kommer Niklas tillbaka för att vi ska lägga till ljud och ljudeffekter på vår film.

På torsdag fortsätter vi med att ta bort lite fler fläckar på mat och boende. På eftermiddagen går vi till biblioteket – så kom ihåg låneböckerna!

På fredag kommer vi troligtvis få se vår film med ljud och allt inne på Hackebackeskolan. Vi kommer även att få se deras filmer.

Vi flaggar redan nu för att vi kommer att ha en familjekväll onsdagen 22 maj, mer information kommer!!