Veckan som gått (v 15):

Veckan inleddes med bowling i Hovmantorp, som var trevligt! Många av eleverna bowlar på fritiden och det blir många strike….

På idrotten har vi fortsatt med livsviktig kunskap, denna gång var det isvett. Isarna är ju farliga nu på våren så det är ju bra att uppdatera gamla kunskaper. Det blev också träning på framstupa sidoläge.

På mat och boende  sorterades tvätt efter symbolerna i kläderna och vi provade även på att handtvätta lite. Vi tittade även på en film som handlade om textil. Vi fick bl a lära oss att bomull är en växt som behandlas och görs till garn eller tyg.

På elevrådet samlades vi för att prata om hur filmningen ska gå till nästa vecka. En del elever har målat Lessebo centrum  med vägar, parkeringar och grönområden så alla fick se det färdiga resultatet med husen på plats. Alla tycker det ska bli spännande att prova på att göra film på ett enkelt sätt.

Veckan som kommer (v16):

Vi fortsätter att jobba med vår miljö på So-lektionen.

På onsdag kommer det en kille hit från ett filmprojekt och vi ska under denna dag få prova på att göra en animerad film. Filmen kommer att handla om ”livet i Lessebo”. Vi kommer att använda de fina hus som vi har tillverkat på Vårt samhälle och filmen kommer att utspela sig i den centrala delen av Lessebo. Den här dagen blir det inga vanliga lektioner. De elever som praktiserar är med när de kommer tillbaka.

På mat/boende jobbar vi vidare med våra kläder.