Veckan som gått (v.14):

Tiden på praktikplatserna för våra sista årselever har utökats och de är alltmer borta  från skolan. Så det blir lite annorlunda för de som är kvar.

På idrotten har man pratat om första hjälpen, vad man ska göra och vad man säger när man ringer 112. Vi kommer att ha ett par tillfälle med HLR under våren.

På mat och boende har vi påbörjat klädvård och vi gjorde en repetition av tvättsymbolerna. Eleverna fixade dessa symboler galant. Vi kommer att arbeta med bland annat fläckborttagning, handtvätt, strykning och sy i en knapp eller laga ett hål. Vi tittade även på en film om plastflaskor som kan bli fleecekläder.

I torsdags var vi på bibblan och efter lånat nya böcker tog vi en fika på Café Biet.

Veckan som kommer (v 15):

På måndag kommer vi att åka och bowla i Hovmantorp. De elever som bor i Hovmantorp kommer att avsluta skoldagen där.

Vi kommer att fortsätta med miljön på So:n, vi pratar mycket om vad man kan göra för att rädda miljön och eleverna är väldigt intresserade av detta!

På mat och boende kommer vi att sortera tvätt och prova på att handtvätta.