vecka 40

Veckan som gått: (v 40)

En härlig höstvecka är slut igen. I måndags började Viktor sitt vaktmästarjobb med att göra snyggt i ett förråd på en förskola, Viktor har sina sysslor även på onsdagar och förskolorna är så tacksamma för hjälpen.

I måndags var det tvättdag för Arlind, han passade på att dammsuga lugna rummet också.   I tisdags var Rasmus på studiebesök på Smålandsgatan för att se hur de jobbade där. Det var ett trevligt besök och vi fick några nya ideer med oss hem.

I onsdags bakade Oliver bullar som vi festade på när det var kanelbullens dag i fredags. De var väldigt smaskiga.

Bild 348

Arlind och Viktor handlade lunch till torsdagens matlagning. Det blev pasta och köttfärssås med god sallad och frukt till efterrätt.

Vi har verkligen haft tur med vädret under flera veckor så vi har kunnat vara ute på idrotten. Det blir mycket frisk luft i den härliga färgrika naturen.

Veckan som kommer: (v 41)

På måndag är det vaktmästarjobb för Viktor på Zebran.

På onsdag går vi till biblioteket så skicka med de böcker som lånades förra gången.

På torsdag är det dags för utflykt igen. Den här gången åker vi till Tingsryd och badar. Vi äter lunch där så vi räknar med att vara borta hela dagen. Skicka med badkläder, handduk, schampo och tvål samt en liten fika.

På fredag gör vi vår utvärdering och skriver om vad som hänt i veckan. Det blir nog fina bilder från Tingsryd som alla kan skriva om.